DPF eemaldus
DPF ehk tahmafilter on modernsete diiselmootoritega sõidukite väljalaskesüsteemis asetsev filtreerimisseade, mis püüab kinni silmaga nähtavaid tahmaosakesi ning põletab nad kindla intervalli tagant nähtamatuks.

Tahmafilter pärsib mõningal määral mootori efektiivsust, sest tekitab väljalaskesse vastusurve, mis vähendab mootori hingamist.

Tehas näeb üldjuhul DPF-i elueaks ette 200 000km, mille järel on filter saanud nii palju kuumatsükleid, et võib hakata lagunema või ei toimi põletusprotsess enam optimaalselt ning kogu filtrit ei suudeta enam puhtaks põletada.

Tahmafiltri põletamise protsess ei ole hea nii mootori tervise kui ka ökonoomsuse seisukohast, sest:

  • Põletamise protsessiks kasutatakse lisakütust, mis lastakse silindrisse peale põlemistsüklit ning see ei tee tööd auto liigutamiseks (suureneb kütusekulu).
  • Suur osa sellest kütusest jääb silindri seinte külge ning kolvirõngaga tõmmatakse see karterisse, kust see rikub õli (õlitase tõuseb)
  • Tahmafilter suurendab märkimisväärselt kahjulikke heitgaase väljalaskes, põletamise ajal tekib palju mürgiseid ühendeid, mis saaksid olemata olla.
  • Tahmafiltri põletamise sagedus sõltub sõiduki kasutusest. Põletus toimub enamasti maanteesõidul. Juhul, kui sõidukit kasutatakse enamjaolt linnaliikluses võivad tahmafiltri probleemid avalduda juba enne 100 000km läbimist, sest põletustsüklit ei suudeta lõpuni viia ning filtri ummistus võib ületada kriitilise piiri.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et tahmafilter võtab ära vaid “visuaalse” tahma (kusjuures korras modernsel autol on seda väga minimaalselt, vaid õrnalt koha pealt äkkkiirendusel), samas jäävad kõik ohtlikud heitgaasid ja ving tagant väljuma ning põletamisprotsessi käigus tekib neid juurde. Mida sagedamini filtrit põletatakse, seda suurem kütusekulu ning seda kiiremini rikneb õli, mis võib lõpuks rikkuda ka mootori.

DPF eemaldusest:
dpf1
Juhul, kui on armatuuris süttinud DPF-i märgutuli või koguni mootorituli ning autol on võimsus kadunud, on võimalik probleemi lahendamiseks tahmafilter eemaldada. Samuti on seda võimalik teha ennetavalt kütuse säästmiseks või võimsuse tõstmiseks koos chiptuninguga.

Sageli pakutakse tahmafiltri tehasediagnostikaga põletamist. See aga ei oma mõtet – kui tahmafilter on väsinud, siis on see vaid ajutine lahendus. Samuti koormatakse sellega liigselt auto mootorit ning rikutakse mootoriõli.

Tahmafiltri eemaldamiseks on vaja teostada kaks protseduuri – füüsiliselt eemaldada tahmafilter sõiduki väljalaskest ning muuta mootoriaju tarkvara, et sealt välja lülitada tahmafiltri põletamise režiim.

Miks teostada DPF eemaldamine meie juures?

  • Kasutame eemaldusel TIG keevitust, soovi korral ei jää väliselt ühtegi tuvastatavat jälge.
  • Teostame kvaliteetselt eemalduse mootoriajust – ei teki hiljem probleeme, kus tahmafiltri põletus aktiveerub või süttivad DPF-i hoiatustuled armatuuris.
  • Kui autol oli mõni muu varjatud probleem, mille tõttu filter ummistus, leiame ja lahendame selle.
  • Kontrollime ka mootoriõli ning kui see sisaldab diislit, teeme pakkumise õlivahetuseks.
  • Kuna kõik tööd (k.a. tarkvara ja keevituse) teostame kohapeal, saab tahmafiltri eemaldus reeglina teostatud ühe päeva jooksul.

“Võtmed kätte” hind jääb üldjuhul vahemikku 300 kuni 500 eurot.
 

Leia meid Facebookis

+372 566 578 44

info@tuner.ee

Mureli 5, Tallinn

    Sinu kontaktid

    Auto andmed

    Kütuse tüüp:BensiinDiisel

    ×