DPF ehk tahmafilter on modernsete diiselmootoritega sõidukite väljalaskesüsteemis asetsev filtreerimisseade, mis püüab kinni silmaga nähtavaid tahmaosakesi ning põletab nad kindla intervalli tagant nähtamatuks.
Tahmafilter pärsib mõningal määral mootori efektiivsust, sest tekitab väljalaskesse vastusurve, mis vähendab mootori hingamist.
Tehas näeb üldjuhul DPF-i elueaks ette 200 000km, mille järel on filter saanud nii palju kuumatsükleid, et võib hakata lagunema või ei toimi põletusprotsess enam optimaalselt ning kogu filtrit ei suudeta enam puhtaks põletada.
Tahmafiltri põletamise protsess ei ole hea nii mootori tervise kui ka ökonoomsuse seisukohast, sest:
Kokkuvõtvalt võib öelda, et tahmafilter võtab ära vaid “visuaalse” tahma (kusjuures korras modernsel autol on seda väga minimaalselt, vaid õrnalt koha pealt äkkkiirendusel), samas jäävad kõik ohtlikud heitgaasid ja ving tagant väljuma ning põletamisprotsessi käigus tekib neid juurde. Mida sagedamini filtrit põletatakse, seda suurem kütusekulu ning seda kiiremini rikneb õli, mis võib lõpuks rikkuda ka mootori.
DPF eemaldusest:
Juhul, kui on armatuuris süttinud DPF-i märgutuli või koguni mootorituli ning autol on võimsus kadunud, on võimalik probleemi lahendamiseks tahmafilter eemaldada. Samuti on seda võimalik teha ennetavalt kütuse säästmiseks või võimsuse tõstmiseks koos chiptuninguga.
Sageli pakutakse tahmafiltri tehasediagnostikaga põletamist. See aga ei oma mõtet – kui tahmafilter on väsinud, siis on see vaid ajutine lahendus. Samuti koormatakse sellega liigselt auto mootorit ning rikutakse mootoriõli.
Tahmafiltri eemaldamiseks on vaja teostada kaks protseduuri – füüsiliselt eemaldada tahmafilter sõiduki väljalaskest ning muuta mootoriaju tarkvara, et sealt välja lülitada tahmafiltri põletamise režiim.
Miks teostada DPF eemaldamine meie juures?
“Võtmed kätte” hind jääb üldjuhul vahemikku 300 kuni 500 eurot.